سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ربات اینستاگرام چیست و چگونه کار می کند؟ – بهترین ربات اینستاگرا

این روزها اینستاگرام از محبوبیت قابل توجهی نسبت به دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر در میان کاربران ایرانی برخوردار است. این محبوبیت همراه شده با نیاز شدید پیج‌ها و افراد به دیدن شدن در میان انبوهی از پیج‌ها. کاری دشوار که کاربران را به فکر متوسل شدن به انواع شگردها -از جمله استفاده از ربات اینستاگرام- برای رسیدن به محبوبیت بیشتر و افزایش فالوور می‌اندازد تا بتوانند در میان دریایی از صفحه و محتوا، پیج خود را مطرح کنند و دیده شوند. بر اساس آمارهای برخی موسسات تحقیقاتی سهم ایرانی‌ها از حساب‌های کاربری اینستاگرام نزدیک به 10 میلیون حساب کاربری است. در این میان بسیاری از کاربران ایرانی در تلاش هستند تا با ساخت یک حساب کاربری با فاکتورهایی مانند، تعداد دنبال کننده چند هزار نفری، لایک بالا و کامنت‌های بسیار، توجه برندها را به‌سوی خود جلب کنند تا به‌نوعی برای خود اسپانسر و درآمد دست و پا کرده باشند. یکی از ترفندهایی که این کاربران استفاده می‌کنند تا صفحه‌ای شبیه به یک اینفلوئنسر اینستاگرامی را برای خود بسازند، استفاده از ربات اینستاگرامی است. بعضی از پیج‌های تولید محتوا یا صفحه‌های متعلق به کسب و کارها هم به همین شیوه روی آوردند یا حداقل مدتی آن را امتحان کردند. در ادامه این مطلب با انواع ربات اینستاگرامی، نحوه کارکرد ربات‌ها و سئوالات متداول در این زمینه آشنا خواهید شد، اما در ابتدای همین مطلب به شما توصیه می‌کنیم که از ترفند ربات اینستاگرام استفاده نکنید و راههای رشد طبیعی صفحه را با کمک سایر مطالب ما در وبلاگ نشانت یاد بگیرید.   

 

ربات اینستاگرام چیست و چگونه کار می‌کند؟

 

مانند دیگر ربات‌های ساخت انسان، ربات اینستاگرام با هدف اجرای دستورالعمل‌های مد نظر برنامه‌ریز، در اینستاگرام طراحی شده است. هرچه این برنامه‌ریزی دقیق و حرفه‌ای و پیشرفته باشد، موثرتر خواهد بود. در نگاه اول شاید تصور کنید که ربات ها تنها برای افزایش فالوور طراحی می‌شود، اما همان‌طور که اشاره شد، با برنامه دقیقی که به ربات داده می‌شود می‌توان نیازهای متعدد یک حساب کاربری را در اینستاگرام تامین کرد. به عبارت دیگر ربات اینستاگرام کارهایی که یک نفر باید در مدیریت حساب کاربری خود انجام دهد را می‌تواند به جای او و با سرعت بیشتر اجرایی کند.

 

بر همین اساس، ربات ها بر اساس رفتار و رویکرد یک کاربر در شبکه اجتماعی اینستاگرام طراحی شده است. یک کاربر در اینستاگرام، یک پست را لایک می‌کند، برای پست دیگری کامنت می‌گذارد و صفحاتی که با سلایق و علائقش منطبق است را دنبال می‌کند. مبنای طراحی و برنامه‌ریزی آنها هم رفتار طبیعی یک کاربر در اینستاگرام است، با این تفاوت که کاربر مشغول کار روزمره خود است اما ربات اینستاگرام تمام مدت شبانه‌روز در حال اجرای برنامه‌ای است که باید در اینستاگرام به‌جای کاربر اجرا کند.

 

ربات اینستاگرام می‌تواند با اتصال به یک حساب کاربری و انجام برنامه‌ریزی شده فعالیت‌هایی که برای آن تعریف شده باعث می شود تا این حساب کاربری دیده شود و بسیاری از کاربران با انتخاب خود حساب کاربری را دنبال کنند. همچنین یک ربات می‌تواند متناسب با هشتگ‌ها یا لوکیشن‌ها جامعه هدف مخاطب یک حساب کاربری را مشخص کند طی یک برنامه‌ریزی هوشمند این مخاطبان را دنبال کند، پست‌ها را لایک کند، کامنت بگذارد یا حتی برای آن‌ها از طریق دایرکت مسیج ارسال کند. همه این فعالیت‌ها از سوی ربات اینستاگرام باعث می‌شود تا سازندگان این ربات‌ها مدعی شوند که کاربران نسبت به یک حساب کاربری که توسط ربات اینستاگرام مدیریت می‌شود، حساس می‌شوند، به این حساب کاربری سر می‌زنند و تصمیم به دنبال کردن آن می‌گیرند. اما در درستی این ادعا تردیدهایی وجود دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

 

از دیگر فعالیت‌هایی که ربات اینستاگرام در یک حساب کاربری می‌تواند انجام دهد می‌توان به این موارد اشاره کرد؛ ارسال پست به‌صورت گالری و اتوماتیک، ارسال پیام از طریق دایرکت، ارسال کامنت، جذب فالور متناسب با موضوع فعالیت حساب کاربری، انتشار پست و استوری بر اساس برنامه زمانبندی، گذاشتن کامنت در استوری‌های کوئسشن (سوال و جواب) و حذف کامنت‌های توهین آمیز. اما باید توجه داشته باشیم که کدام ربات‌ها قابل استفاده و بی‌خطر هستند. در انتهای مطلب به این موضوع اشاره خواهیم کرد.

 

ممکن است برنامه‌نویسی یا ساخت ربات اینستاگرام برای عموم کاربران میسر نباشد، اما استفاده از ربات اینستاگرام بسیار ساده است. این ربات‌های اینستاگرامی معمولا در دو فضای تحت وب و نرم‌افزاری در دسترس کاربران هستند یا طراحی می‌شوند. اما برای انتخاب یک ربات باید به موارد زیر توجه کرد:

 

امنیت: برای استفاده از ربات اینستاگرام، باید نام کاربری، رمز عبور و در بعضی موارد شماره تماس یا ایمیلی که برای مدیریت حساب کاربری اینستاگرام استفاده می‌کنید را در اختیار به مجموعه دیگری بدهید و این نکته بسیار مهم است چرا که امنیت حساب کاربری شما را به خطر می‌اندازد. علاوه بر این اینستاگرام در ماههای اخیر نسبت به فعالیت‌های غیرقانونی از جمله دادن پسوورد صفحه به پلتفرم‌های غیرمجاز بسیار حساس‌تر شده است. در گذشته ممکن بود شما از ربات فالو آنفالو یا ربات‌های دیگر استفاده کنید و با مشکل خاصی مواجه نشوید، اما به تازگی به محض ورود این ربات‌ها به اکانت شما، اینستاگرام برای شما پیام اخطار می‌فرستد و از شما می‌خواهد رمز عبورتان را تغییر بدهید. این حساسیت بالا به این دلیل است که اینستاگرام نمی‌تواند در شرایطی که رمز شما در دست یک ربات است امنیت شما را تامین کند. از طرف دیگر اینستاگرام به ایجاد یک محیط انسانی و واقعی علاقمند است و اجازه رشد ربات‌ها و افزایش فعالیت‌های رباتی را نمی‌دهد. به همین دلیل است که حالا استفاده از ربات‌ها توصیه نمی‌شود. این ربات‌ها از نظر اینستاگرام تایید شده نیستند و اگر تصمیم می‌گیرید از آنها استفاده کنید، باید ریسک از دست دادن اکانتتان را هم بپذیرید.

 

هزینه: استفاده از ربات برای اینستاگرام رایگان نیست و هزینه دارد. معمولا استفاده از ربات اینستا برای تست در مدت زمان مشخص و محدودی برای مثال در سه روز رایگان است اما بعد از این دست کم متناسب با امکاناتی که از یک ربات اینستاگرام دریافت می‌کنید حداقل ماهانه 50 هزار تومان هزینه کنید. در ضمن بسیاری از فروشندگان این خدمات کاملا صادق نیستند و بعضیا به جای فالو کردن کاربر واقعی و فالو بک گرفتن از او، برای صفحه شما فالوور فیک می‌فرستند که باعث سقوط نرخ مشارکت صفحه شما می‌شود. از آنجایی که فعالیت این ربات‌ها شکل قانونی و اصول خاصی ندارد، پیگیری چنین مشکلاتی هم برای شما امکان‌پذیر نخواهد بود و ممکن است ظرف مدت کوتاهی تمام ظرفیت‌های صفحه خود را تخریب کنید.

 

امکانات و تجربه کاربری: استفاده از یک ربات همه فن حریف با تجربه کاربری آسان شامل تنظیمات قابل فهم و در دسترس در محیط ربات، پنل کاربری ساده و … نیز از دیگر مواردی است که در انتخاب ربات اینستاگرام می‌تواند مورد توجه قرار گیرد و وسوسه‌انگیز باشد. سازندگان ربات‌ها آنها را ساده و برای استفاده عموم طراحی کرده‌اند و ظرف مدت کوتاهی یک فعالیت گسترده را اجرا می‌کنند که فرد عادی از عهده آن برنمی‌آید. مثلا تعداد زیادی کاربر را دنبال می‌کنند یا تعداد زیادی پست را لایک می‌کنند. با این حال همین مساله خودش می‌تواند برای اکانت شما خطرآفرین باشد. چرا که اینستاگرام به فعالیت ربات‌گونه و انجام اقدام انبوه در مدت زمان کم حساس است. مثلا اگر حتی خودتان هم ظرف چند دقیقه بارها کامنت بگذارید، اکشن بلاک می‌شوید و تا مدتی نمی‌توانید کامنت بگذارید. اینستاگرام این محدودیت را برای از بین بردن فعالیت ربات‌ها اعمال کرده است و اگر شما هم شبیه یک ربات عمل کنید بلاک می‌شوید. بنابراین همین اقدام هم نشان می‌دهد این کار مورد تایید اینستاگرام نیست و حساب کاربری شما از لحاظ امنیت دچار ریسک می‌شود.

 

انواع مختلف ربات‌های اینستاگرام

 

ربات اینستاگرام آن طور که سازنده‌های ربات ادعا می‌کنند راه حلی است برای کسانی که وقت کافی برای مدیریت حساب کاربری اینستاگرام خود ندارند. این ربات‌ها از طریق رابط‌های نرم‌افزاری به حساب کاربری در اینستاگرام متصل می‌شوند و مطابق رفتار یک کاربر در فضای اینستاگرام، عمل می‌کنند؛ لایک می‌کنند، کامنت می‌گذارند، فالو می‌کنند، دایرکت ارسال می‌کنند و…

 

ربات‌های اینستاگرامی توانایی‌های متعددی دارند و هر کدام برای رفع یک مشکل ساخته شده‌اند.و ممکن است برای تبلیغات در اینستاگرام یکی از انواع استراتژی ها باشد. شاید بتوان گفت اولین نسل ربات اینستاگرام، ربات آنفالویاب بود که برای آنفالو کردن خودکار طراحی شده بود. این ربات اتوماتیک فالوورهای حساب کاربری متصل را بررسی می‌کرد و اگر کاربر یا کاربرانی این حساب کاربری را آنفالو کرده بودند شناسایی و آن‌ها را آنفالو می‌کرد. بسیاری از کاربران مایل بودند بدانند چه کسانی هستند که دیگر آنها را دنبال نمی‌کنند تا خودشان هم بتوانند آنها را آنفالو کنند. این کاربرد تقریبا شخصی بود و به ارتباط میان کاربران عادی برمی‌گشت، اما بعد از آن ربات‌ها کم‌کم تغییر کردند و شکل بیزنسی به خود گرفتند. حالا هدف ربات‌های جدید این بود که صفحه‌ها را بزرگ کنند و عدد و رقم‌هایش را متحول کنند.

 

از جمله ربات‌های اینستاگرامی که برای این منظور به وجود آمدند می‌توان به ربات فالو آنفالو، ربات لایک کننده، ربات کامنت‌گذار، ربات ارسال دایرکت، ربات پست‌گذار، ربات ارسال استوری و ربات همه کاره اشاره کرد. هر یک از اینها بخشی از نیاز کاربران به انجام فعالیت‌های روتین را رفع می‌کند و به پیج‌های بزرگ این امکان را می‌دهد که فعالیت گسترده‌تری را در زمان کمتری اجرا کنند و انرژی کمتری صرف کنند. البته درباره مشکلات این رویکرد بیشتر خواهیم گفت.

 

بهترین سایت کسب درآمد از اینستاگرام چه روش هایی را برای افزایش درآمد پیشنهاد می دهد؟

 

ربات افزایش فالوور اینستاگرام

یکی از مشخصاتی که در یک صفحه اینستاگرامی باعث اعتماد کاربران می‌شود، تعداد فالوورهای آن صفحه است و طبعا جذب دنبال کننده‌های واقعی و نگه‌داشت آن‌ها کار دشواری است. همین موضوع باعث شده تا برخی به خرید و فروش فالوور در اینستاگرام مشغول شوند. این روش که چندان طرفدار هم ندارد جای خود را کم‌کم به ربات افزایش فالوور اینستاگرام داده است. ربات افزایش فالوور اینستاگرام با توجه به قابلیت‌ها و تنظیماتی که می‌توان روی آن انجام داد این امکان را برای کاربر فراهم می‌کند تا فالوورهای متناسب با فعالیت حساب کاربری خود را جذب کند. بر همین اساس کاربر می‌تواند ضمن مدیریت افزایش فالوورهای خود، برنامه‌های محتوایی و زمان‌بندی متناسب را در نظر گیرد.

 

با این حال این روش تقریبا منسوخ شده و دیگر توصیه نمی‌شود. چرا که از یک طرف کاربران بسیار باهوش‌تر و مطلع‌تر شده‌اند و تشخیص می‌دهند که چه زمانی فالوور جدیدشان یک ربات است یا ارتباط جالبی با آنها برقرار نکرده. از طرف دیگر کارآمدی این روش با توجه به افزایش اهمیت مشارکت در صفحه‌ها نسبت به اهمیت تعداد فالوور زیر سوال رفته است. چرا که این ربات‌ها عدد فالوور را افزایش می‌دهند اما قابلیت زیادی برای افزایش مشارکت ندارند. به تمام این اوصاف ریسک اخطار گرفتن از اینستاگرام به خاطر سپرن رمز صفحه به یک پلتفرم غیرمجاز را هم اضافه کنید. دیگر مزیتی برای این ربات‌ها باقی نمی‌ماند.

 

ربات افزایش لایک در اینستاگرام

 

بعد از جذب فالوور، دغدغه بسیاری از کاربران این است که چرا محتوای تولید شده لایک نمی‌خورد؟ ربات افزایش لایک در اینستاگرام، برای حل این مشکل طراحی شده بود. این ربات اینستاگرام، پست‌های فالوورهای یک حساب کاربری را  لایک می‌کند تا این کار باعث به وجود آمدن رفتار تعاملی بین آن حساب کاربری و فالوورهایش ‌شود و نتیجه آن افزایش لایک پست‌های اینستاگرام باشد. با این حال همان طور که گفتیم کاربران حالا نسبت به گذشته تغییر رفتار داده‌اند و نسبت به فعالیت ربات‌ها آگاه‌تر شده‌اند. از طرف دیگر اهمیت لایک در اینستاگرام به شدت کاهش پیدا کرده چرا که این معیار به زودی از اینستاگرام حذف می‌شود و کامنت‌ها و مشارکت واقعی و مرتبط با پست بیشترین اهمیت را پیدا می‌کنند. چیزی که ربات‌ها نمی‌توانند نیاز به آن را تامین کنند و اینستاگرام این نکته را به خوبی می‌داند و از آن برای ارتقا کیفیت روابط انسانی در پلتفرم خود استفاده می‌کند.

 

حالا برای جبران این مشکل می‌توانیم به ربات کامنت‌گذار متوسل شویم؟ واقعیت این است که ربات‌ها از هوش اجتماعی برخوردار نیستند و مشکلات دیگری ایجاد می‌کنند؛ مثلا وقتی از ربات کامنت‌گذار استفاده می‌کنید ممکن است کامنت شما نسبت به یک مطلب به قدری بی‌ربط باشد که بسیار زننده جلوه کند. مثلا فرض کنید زیر آگهی فوت بستگان یکی از کاربران کسب و کار خود را معرفی کنید و از او دعوت کنید صفحه شما را ببیند! قطعا یک فرد عادی با دیدن چنین پستی این کامنت را درج نمی‌کند اما ربات هوش کافی برای تشخیص آداب اجتماعی ندارد!

 

آیا ربات اینستاگرام فالوور واقعی می‌آورد؟

 

همان‌طور که پیش از این اشاره شد، افزایش فالوور به‌صورت طبیعی کار آسانی نیست. استفاده از ربات افزایش فالوور هم همچنان این چالش را به همراه خواهد داشت و ممکن است بعد از مدتی فالوورهای جذب شده شروع به آنفالو کنند. از طرف دیگر بسیاری از افراد صرفا به این دلیل که شما (یعنی ربات به جای شما) آنها را فالو کرده‌اید، شما را فالو می‌کنند اما انگیزه خاصی برای مشارکت در پست‌های شما ندارند. به همین دلیل جذب فالوور به روش‌های طبیعی می‌تواند به رشد مشارکت صفحه شما هم کمک کند، اما جذب فالوور با ربات چنین نتیجه‌ای به همراه ندارد.

 

بهترین ربات اینستاگرام چیست؟

 

با توجه به همه مواردی که گفته شد، حالا انتخاب با شماست که بهترین ربات اینستاگرام چیست؟ ربات فالووریاب، ربات کامنت‌گذار، ربات لایک کننده یا اصلا شاید هم بهترینی وجود نداشته باشد. چرا که فعالیت انسانی و جذب ارگانیک طبق تجربه متخصصان بهترین شیوه فعالیت در اینستاگرام است. هیچ چیز نمی‌تواند جای تعاملات انسانی موثر را بگیرد و حتی پیشرفته‌ترین ربات‌ها هنوز نتوانسته‌اند آن قدر باهوش باشند که مانند یک انسان ارتباط برقرار کنند. درست است که ربات‌ها به رشد عدد و رقم‌های صفحه شما کمک می‌کنند (البته اگر کار شما را به بلاک شدن نکشانند!) اما هرگز نمی‌توانند به جای شما با مخاطبانتان رابطه سازنده ایجاد کنند و مشارکت آنها را بالا ببرند و روشی منسوخ شده به حساب می‌آیند. بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که برای اکانتی که می‌سازید و قصد دارید رشد آن را بالا ببرید وقت کافی صرف کنید و کمی صبور باشید تا به شکل طبیعی نتیجه فعالیت‌های واقعی‌تان را ببینید.

 

آیا استفاه از ربات اینستاگرام باعث افزایش کسب درآمد از اینستاگرام می شود؟

 

یکی از سوالاتی که ممکن است برای شما به وجود بیاید این است که آیا استفاده از ربات اینستاگرام باعث افزایش کسب درآمد از اینستاگرام می‌شود؟ به این ترتیب شاید ریسک کردن ارزشش را داشته باشد. در جواب می‌توان گفت الزاما استفاه از ربات ها باعث افزایش کسب درآمد از اینستاگرام نمی‌شود. همان طور که گفته شد ربات‌ها با مخاطبان شما ارتباط انسانی و نزدیک برقرار نمی‌کنند. ممکن است برای آنها کامنت بگذارید، آنها را لایک کنید و با آنها تعامل ظاهری داشته باشید اما هرگز این تعامل رباتی جای ارتباط واقعی را نمی‌گیرد. بنابراین احتمال اینکه ربات بتواند برای شما مشتری وفادار بسازد بسیار ضعیف است.

 

آیا باید از ربات اینستاگرام استفاده کرد؟

 

در نهایت آیا باید از ربات اینستاگرام استفاده کرد؟ پیشنهاد ما به شما این است که از ربات‌ها صرف نظر کنید. اما یک خبر خوب هم برای شما داریم. با وجود اینکه ربات‌ها اکانت و اعتبار شما را به خطر می‌اندازند، باز هم امکان‌های دیگری برای اتوماتیک کردن بعضی فعالیت‌هایتان در اینستاگرام وجود دارد که کاملا قانونی و بی‌اشکال هستند و آن استفاده از سرویس‌های همکاران قانونی اینستاگرام است. همکاران یا به اصلاح پارتنرهای اینستاگرام سرویس‌هایی برای راحتی کار برندها و پیج‌های حرفه‌ای ارائه می‌دهند از جمله امکان انتشار اتوماتیک و زمان‌بندی شده پست‌ها با استفاده از API رسمی و قانونی اینستاگرام، امکان دنبال کردن هشتگ‌های خاص و تحلیل آنها، امکان دسترسی به آمار جزئی‌تز صفحه و تحلیل عملکرد، امکان تحلیل عملکرد رقبا و مقایسه آنها با شما و… این سرویس‌های قانونی نه تنها مشکلی برای شما ایجاد نمی‌کنند بلکه کمک بسیار بزرگی هستند به برندهایی که وقت کافی برای انجام دستی و مکانیکی همه فعالیت‌ها ندارند. از جمله پارتنرهای مشهور و معتبر اینستاگرام می‌توانیم به هوت‌سوییت، بافر، اونلی پالت، آیکون اسکوئر و سیمپلی مژرد اشاره کنیم. در این پلتفرم‌ها می‌توانید بدون نگرانی از هک شدن و ایجاد مشکل نام کاربری و رمز عبور اینستاگرام‌تان را وارد کنید و از خدمات استفاده کنید.

 

ربات اینستاگرام چگونه کار می کند؟

ربات های اینستاگرام بر اساس اهدافشان کارهای متفاوتی انجام می دهند مثل ربات اینستاگرام فالو کننده، ربات اینستاگرام لایک کننده، ربات اینستاگرام کامنت‌گذار، ربات اینستاگرام ارسال دایرکت، ربات اینستاگرام پست‌گذار، ربات اینستاگرام ارسال استوری و ربات اینستاگرام همه کاره.

 

بهترین ربات اینستاگرام چیست؟

شاید بتوان ربات های برنامه ریزی برای انتشار پست و استوری را جزو بهترین، کاربردی ترین و کم خطرترین ربات های اینستاگرام دانست.

 

آیا ساخت ربات اینستاگرام امکان پذیر است؟

برای ساخت یک ربات نیاز به یک برنامه نویس عالی دارید، زیرا اینستاگرام دشمن ربات‌ها است و تقریبا هر ماه تغییراتی را برای جلوگیری فعالیت این ربات ها ایجاد می‌کند.

 

منبع: ربات افزایش فالوور اینستاگرام از سایت کلیک طلایی