سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه سایت خود را سئو کنیم؟

چگونه سایت خود را سئو کنیم؟

بسیاری از افراد با اینکه سئو چیست ؟ و ضرورت انجام بهینه سازی برای سایت های اینترنتی چقدر هست آشنایی کلی دارند اما از جزئیات شناخت کافی ندارند. در این مقاله برای پاسخ به سوال تعریف سئو چیست ، اطلاعات کاملی در رابطه با اهمیت ، کاربرد و اصول seo ارائه می دهیم.

 

سئو برگرفته از کلمات search engine optimization و فارسی مخفف اصلی آنها یعنی SEO و به در لغت معنی بهینه سازی  وبسایت اینترنتی برای دیده شدن در موتورهای جستجو می باشد.

 

seo تمامی مباحث مرتبط با بهینه سازی و بهبود عملکرد یک وبسایت را در موتورهای جستجو (مانند گوگل ، بینگ و یاهو ) و رضایت کاربران و بازدید کنندگان  را در بر میگیرد و از اصلاح کدنویسی گرفته تا تولید محتوای مناسب ، ارتقا رتبه در گوگل ، افزایش سرعت و کاهش حجم آن و بسیاری از موارد دیگر را در خود جای داده است.

 

یک سایت بدون فرآیند بهینه سازی خوب و اصولی مانند یک خودرو بدون بنزین است که هر چقدر هم زیبا و لوکس باشد ولی عملا هیچ کاربرد و عملکردی ندارد.

 

افزایش بازدید ، بهبود رتبه سایت و بهترین خدمات سئو را از سئوبهینه بخواهید. مقالات رایگان و مشاوره های تخصصی توسط برترین مشاورین بهینه سازی سایت انجام می شود.

مراحل اصلی سئو

مراحل اصلی سئو چیست؟ این مفهوم نیز مانند هر فرآیند سیستماتیکی از مراحل ترتیب وار تشکیل شده است. مراحل SEO بسیار وسیع و متعدد هستند که مهم ترین آنها را برای شما تشریح می کنیم.

 

سئو داخلی و سئو سایت خارجی دو مرحله کلی و اصلی بهینه سازی وب هستند. همانطور که از نام آنها پیداست سئوی داخلی کلیه مواردی که مربوط به چهارچوب وبسایت شما می شود را در بر می گیرد و در مقابل سئو خارجی به تصحیح و بهبود روابط یک پایگاه داده اینترنتی با سایر سایتها و موتور های جستجو می پردازد.

 

مراحل اصلی سئو سایت چیست

 

طراحی وب سایت

به نظر شما اولین مرحله برای شروع فرآیند سئو چیست ؟ مسلما باید گفت که طراحی مناسب است که باید از پایه بر مبنای اصول و استاندارد های سئو انجام شود.

 

نمی توان یک قالب ضعیف و بی کیفیت را ارتقا داد و هرچقدر هم که تلاش کنیم باز یک جای کار می لنگد ولی در صورتی که طراحی عالی انجام شده باشد دیگر مشکلات پایه ای در هنگام انجام بهینه سازی پیش نمی آید.

 

سئو داخلی (on-page ) و خارجی چیست ؟

سئو داخلی on-page مواردی مانند بهبود سرعت و کاهش حجم تصاویر و نیز بهینه سازی قالب سایت را دربر می گیرد و

 

 بهینه سازی هر آنچه که مربوط به درون هاست و دامنه وبسایت شما می باشد را انجام می دهد و اما مهم ترین بخش برای سئوی داخلی چیست ؟ تولید محتوا و بهینه کردن کدهای قالب است که باید با دقت انجام شود!

 

موارد دیگری مانند انکر تکست ها و لینکدهی داخلی و بهبود منو و نحوه نگارش مطالب و ایجاد فایل های صحیح robots.txt و htaccess  هم در این حیطه قرار می گیرند.

 

وقتی که شما بتوانید ارتباط مناسبی میان وبسایت خود و شبکه های اجتماعی ، موتورهای جستجو و سایر وب سایت ها ایجاد کنید به سئو خارجی سایت مطلوب دست پیدا می کنید

 

سئو خارجی شامل چیست ؟ خرید تبلیغات گوگل برای سایت  ، فعالیت در فروم ها و شبکه های اجتماعی و دریافت بک لینک با کیفیت از دامنه های دیگر می باشد.

 

نقش تولید محتوای خوب و مناسب در سئو چیست؟

به قول بیل گیتس : محتوا پادشاه است ، اما اهمیت این جمله در سئو چیست؟

 

محتوای خوب یکی از الزامات سئو برای سایت می باشد که گوگل و سایر موتورهای جستجو علاقه زیادی به آن دارند. علاوه بر این تولید محتوای خوب برای بازدیدکنندگان منجر به افزایش بازدید و علاقه کاربران به وبسایت شما می شود

 

محتوا یکی از اهرم های سئوی سایت است که نقش کلیدی و ممتازی در ارتقا جایگاه در گوگل و سایر موتورهای جستجو ایفا می کند. محتوای خوب همانقدر باعث پیشرفت وبسایت می شود که محتوای تکراری و کپی برداری شده موجب افت آن می گردد.

 

مطالب و محتوا در عین حالی که باید جدید و غیر تکراری باشند باید تمام اصول سئو مانند تگ های مناسب ، هدینگ های خوب و طول متن و تعداد کلمات قابل قبول و ارتباط با موضوع سایت را نیز رعایت کنند

 

موارد مهم برای بهبود مطالب و محتوای سایت در سئو چیست ؟

مطالب غیر تکراری بنویسید و از متون خارجی و مقالات معتبر استفاده نمایید

حتما متن نگارش شده باید بیشتر از 700 کلمه باشد

از هدینگ های H1  تا H3  به صورت درست در صفحه استفاده کنید

سعی کنید هر 150 تا 200 کلمه را در یک هدینگ قرار دهید

در متن خود از تصاویر دارای متن جایگزین و دقت در ویژگی alt تصویر استفاده کنید

انکر تکست ها و لینکدهی داخلی که جز مهم ترین اصول سئو سایت هستند را فراموش نکنید

 

نقش افزایش محتوا و مقالات در سئو چیست؟

موتورهای جستجو و علی الخصوص گوگل علاقه زیادی به محتوا و مقالات دارند

 

آیا می دانید بهترین راه برای برآورده کردن این موضوع چیست ؟ این که یک وبلاگ برای وبسایت خود طراحی کنید. باید سعی کنید که محتوا و مقالات خود را افزایش دهید و این امر باید به مرور زمان و پیوسته سئو را تقویت می کند.

 

برای بهبود سئو  هر چقدر که محتوا و مقالات شما بیشتر شود به ازای کلمات کلیدی بیشتری دیده می شوید و این افزایش بازدید تاثر مثبتی روی صفحات اصلی وبسایت شما می گذارد. اما علت این موضوع چیست؟ به این دلیل که خزنده ها و ربات های آنالیز هر لحظه ای که وبسایت را بررسی میکنند کلمات بیشتری را می یابند.

 

گوگل به مطالب جدید علاقه دارد

همانطور که گفتیم گوگل به مطالب جدید علاقه دارد به این معنی که ربات ها و خزنده های موتور های جستجو روزانه و لحظه به لحظه عملکرد شما را رصد و بررسی می کنند و وقتی یک محتوای جدید را منتشر می کنید.

 

با توجه به اصول و قوانینی که برای سئو تعریف شده است به وبسایت شما امتیاز مثبت می دهند

 

علاقه گوگل به مطالب جدید به علت احترامی است که گوگل برای کاربران خود قائل است. با این کار شما در حال کسب و افزایش رضایت کاربری خود هستید که موتورهای جستجو با درک این مطلب خواه ناخواه شما را جز وب سایتهای مطلوب قرار می دهند.

 

انتخاب کلمات کلیدی سایت در سئو چیست؟

کلمات کلیدی واژگانی هستند که شما علاقه دارید که به ازای جستجوی آنها در گوگل کاربران دامنه شما را پیدا کنند

 

کلمات اصلی یک سایت ، کلیدی ترین عناصر تعیین روش و فرآیند سئو هستند. اگر شما در زمینه خاصی فعالیت می کنید باید ابتدا کلمات کلیدی مرتبط را به خوبی بشناسید. همچنین علاوه بر کلمات کلیدی اصلی ، مترادف ها و کلمات مشابه ای هم که مورد علاقه کاربران برای جستجو است را بیابید

 

سپس متتناسب با همان کلمات کلیدی اقدام به تولید محتوا و لینکدهی داخلی و خارجی نمایید که این امر شانس سئو را برای سایت شما افزایش می دهد.

 

تعداد مناسب کلمات کلیدی در سئو

 

مفهوم کنترل سئو سایت چیست ؟

یکی از مهم ترین مفهوم ها و مراحل سئو کنترل روزانه سایت می باشد. کنترل وضعیت لحظه ای بوسیله ابزار هایی مثل گوگل سرچ کنسول یا gtmetrix  قابل انجام است. این ابزارها موجب می شوند که شما شرایط خود را روزانه رصد و کنترل کنید و در صورتی که ایراداتی در وبسایت وجود داشته باشد آن را برطرف کنید.

 

اگر کنترل خوبی روی شرایط و وضعیت وب سایت خود نداشته باشید خیلی زود در سئو شکست خواهید خورد.

 

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

اگر از شما بپرسند به مفهوم خیلی ساده سئو چیست !؟ باید در یک عبارت بگویید: بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو!

 

بهینه سازی که منجر به ارتقا و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو می شود و ورودی آن از موتور جستجو را افزایش می دهد

 

هدف سئو وب هم همین است ، اینکه وبسایت بتواند طوری بهینه سازی شود که برای موتورهای جستجو مطلوبیت و محبوبیت داشته باشد

 

واژه بهینه سازی یا optimiziation یکی از کلمات اصلی SEO است که در کنار دو کلمه دیگر فرآیندی را با هدف علاقه مندی موتورهای جستجو به یک دامنه پیگیری می کند

 

موتورهای جستجو زمانی به یک وبسایت یا دامنه علاقه نشان می دهند که تمام اصول (حداقل موارد مهم ) در آن دقیقا لحاظ شده باشد

 

هدف اصلی بهینه سازی موتورهای جستجو و سئو چیست ؟

 

ارتقا رتبه سریع در گوگل

سوالی که بسیاری از مشتریان ما می پرسند این است که چگونه رتبه خود را در گوگل ارتقا دهیم؟

 

جواب این سوال برای ما که چندین سال در این زمینه کار کرده ایم بسیار ساده است ولی برای افرادی که تجربه و تخصص کمتری در این زمینه دارند مبهم و ناشناخته است

 

در جواب باید گفت که ارتقا رتبه در گوگل یک دفعه و سریع اتفاق نمی افتد بلکه مستلزم طراحی تخصصی سایت و در ادامه سئو و بهینه سازی آن می باشد

 

معمولا برای وبسایتهای نوپا و تازه تاسیس فقط زمانی بین 2 تا 3 ماه طول می کشد تا گوگل وب را شناسایی کند. پس از آن با توجه به فعالیت هایش به آن امتیاز می دهد.

 

هر چقدر امتیاز گوگل به یک وبسایت بیشتر باشد موجب ارتقا رتبه سایت در گوگل می شود ، فرآیند سئو نیز به همین دلیل اهمیت دارد که زمان و سرعت ارتقا رتبه در موتورهای جستجو را بهبود می بخشد.

 

سئو سایت بهترین راه ارتقا رتبه گوگل

همان طور که گفتیم بهترین راه برای ارتقا رتبه و رسیدن به صفحه اول گوگل سئو می باشد.

 

وقتی می گوییم سئو مقصود روش های اصولی و صحیح این فرآیند است نه تقلب و روش های سیاه. در صورتی که تمام موارد بهینه سازی رعایت شود بهترین نتیجه در ارتقا رتبه گوگل دامنه  شما رقم خواهد خورد.

 

هدف همه وبسایت ها و کسب و کار های اینترنتی قرار گرفتن در صفحه اول گوگل می باشد.

 

صفحه اول موتورهای جستجو و مخصوصا گوگل که کاربران زیادی روزانه مطالب و نیاز های مورد نظر خود را در آن جستجو می کنند اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل رقابت شدیدی برای قرار گرفتن در این جایگاه مطلوب ایجاد شده است.

 

هر سایتی که سئو مناسب و قوی تری انجام دهد شانس خود را برای قرار گرفتن در صفحه اول افزایش داده است

 

عوامل موثر در رتبه بندی سایت ها چه مواردی هستند؟

آیا می دانید چه عواملی در رتبه بندی وبسایت ها تاثیر دارند ؟

 

در پاسخ به این سوال باید گفت هر عاملی که در فرآیند سئو موثر است منجر به تعیین رتبه بندی سایت می شود. مانند سرعت بالا یا مطالب و تصاویر جذاب و یا فعالیت و لینکدهی در شبکه های اجتماعی پربازدید.

 

در صورتی که بخواهیم عواملی را که در رتبه بندی هایی که موتورهای جستجو انجام میدهند تاثیر دارند را لیست کنیم باید بیش از صد عامل در سئو را مورد بررسی قرار دهیم.

 

رضایت کاربران منجر به رتبه بهتر در گوگل

یکی از عوامل مهمی که در رتبه بندی سایت ها تاثیر دارد رضایت کاربران است که منجر به بهتر شدن وضعیت آن می گردد

 

رضایت کاربری به عنوان یکی از عوامل مد نظر موتورهای جستجو برای رتبه بندی سایت هاست.

 

هر چقدر شما بتوانید کاربر بیشتری را به صفحات خود ارجاع دهید در سئو سایت موفق تر خواهید بود ، در ادامه باید بتوانید مدت زمان حضور کاربر را افزایش دهید و همچنین با مطالب بهینه بازگشت مجدد کاربران به وبسایت خود را تضمین نمایید.

 

تفاوت سئو و نتایج گوگل با یاهو در چیست ؟

یکی از سوالاتی که خیلی از کابران می پرسند این است که چرا رتبه یک سایت در گوگل و یاهو با هم تفاوت دارد ؟

 

در پاسخ باید گفت که این تفاوت به علت تفاوت در فاکتور های مورد توجه آنها ایجاد می شود. یاهو نتایج خود را از موتور جستجوی بینگ دریافت می کند که به نکاتی مثل تراکم بالای کلمه کلیدی توجه دارد در صورتی که گوگل در حال حاضر تراکم بالا را یک ضعف برای سئو می داند. البته این دو موتور جستجو شباهت هایی هم با هم دارند مثلا اینکه هر دو به بک لینک قوی و هدفمند اهمیت می دهند.

 

هزینه سئو

شرکت ما  یکی از وبسایت هایی است که هزینه های مناسبی را برای پکیج های سئو و بهینه سازی ارائه می دهد

 

باتوجه به اینکه ما زیرمجموعه شرکت تبلیغاتی سپیدگرافیک هستیم و متخصصین زیادی را در اختیار داریم می توانیم با توجه به بودجه مد نظر شما مهم ترین مراحل سئو را انجام دهیم

 

هزینه سئو سایت بر اساس اینکه شما از ما چه می خواهید تعیین می شود

 

اگر هدف شما سئو کامل می باشد تعرفه مشخصی دارد ولی اگر بخشی از این فرآنید مد نظر شماست مثلا سئو داخلی یا  خارجی ، با توجه به شرایط وبسایت شما هزینه تعیین می گردد.

 

در هر صورت سئوبهینه نسبت به سایر شرکت ها هزینه های ارزان تری را برای این کار به شما پیشنهاد می دهد.

 

ارزان بودن به معنای ایجاد یک مزیت رقابتی است و کل مراحل از صفر تا صد و به طور دقیق برای شما انجام می شود

 

تمام خدمات ما با ضمانت بازگشت وجه در صورت عدم رضایت مشتری و یا عدم تحقق بهینه سازی مطلوب ارائه می شوند.

 

اهمیت سئو انواع قالب ها چیست

بسیاری از افراد فکر می کنند که سئو قالب های مختلف که در زمینه های متنوعی فعالیت می کنند یکسان است

 

در صورتی که اصلا این طور نیست و انواع قالب سایتهای مختلف شرایط متفاوتی برای بهینه سازی دارند

 

سئوبهینه بر اساس نوع کسب و کار شما و کاربری انواع قالب ها این فرآیند را انجام می دهد

 

انواع سایتهایی که کاربرد بیشتری دارند ، ویسایت شرکتی و سازمانی ، فروشگاه های اینترنتی و پایگاه های آنلاین خبری هستند.

 

هرکدام از این سایتها نحوه و روش خاصی را جهت سئو و بهینه سازی نیاز دارند. برای مثال سئوی یک فروشگاه اینترنتی به هیچ وجه مشابه با فرآیند بهینه سازی یک قالب سازمانی نیست.

 

بهینه سازی انواع قالب های سایت

 

سئو سایت های شرکتی و سازمانی

امروزه با توجه به اهمیت اینترنت و حضور گسترده سازمان ها و شرکت ها در فضای مجازی رقابت شدیدی برای قرار گرفتن در رتبه های بالای موتورهای جستجو وجود دارد

 

برای اینکه در این که یکسایت شرکتی و سازمانی در این رقابت پیروز باشد و بتواند بیشتر دیده شود باید بهینه شود اما سئو سایت و بهینه سازی که مختص احوال و شرایط و نوع کسب و کار آن شرکت باشد

 

در این نوع از سایت ها محتوا حرف اول را می زند و در عین حال باید جذابیت بصری زیادی هم داشته باشند

 

در کنار این موارد قابلیت های سایت است که باید به صورتی طراحی شود که وقتی که کاربر وارد صفحه اصلی می شود بتواند خیلی راحت به سایر صفحات مهم دسترسی داشته باشد.

 

مزیت سئو فروشگاه اینترنتی چیست؟

سخت ترین و پیچیده ترین نوع سئو مربوط به فروشگاه های اینترنتی می شود ، مخصوصا اگر آن فروشگاه بزرگ و دارای محصولات زیادی باشد.

 

طراحی سیتم پرداخت آنلاین و ناحیه کاربری و سبد خرید ، سیستم مقایسه محصولات با هم زمانی مفید خواهند بود که کاملا بهینه سازی شده باشند.

 

اگر صرفا به زیبایی فروشگاه اینترنتی توجه شود و سئو سایت را فراموش کنیم نمی توان امید داشت که خریداران و مشتریان زیادی به آن  رجوع کنند.

 

مزیت سئو فروشگاه اینترنتی در افزایش تعداد بازید و مشتریان و فروش و درآمد خلاصه می شود که هدف هر کسب و کاریست.

 

بهینه سازی سایت خبری

پایه سئو سایت های خبری تولید و انتشار محتوا و اخبار است. معمولا سایتهای خبری از قالب های ساده تر و با کدنویسی سبک تری استفاده می کنند تا کاربر بتواند با سرعت بیشتری وارد صفحات شود

 

در این حالت سئو به نوعی برند سازی تبدیل می شود و باید طوری انجام شود که پس از مدت زمانی از تاسیس وبسایت خبری کاربران و مخاطبان با درج آدرس وبسایت و شناخت نام به آن رجوع کنند.

 

وب سایت هایی مانند ورزش سه و یا سایت خبری فرارو از این نوع هستند که علاوه بر حجم اخبار بالا دارای سئو مناسبی نیز می باشند.

 

نقش  بک لینک در سئو چیست؟

در گذشته بک لینک ها تاثیر زیاد و فراگیر تری را در سئو سایت های اینترنتی داشتند اما با رونمایی گوگل از الگوریتم های جدید تر تاثیر بک لینک ها در سئو کم رنگ تر شده است. البته نه به این معنا که کلا بی تاثیر هستند بلکه کماکان برای موتورهای جستجو ارزش دارند.

 

اما چه زمانی بک لینک ها تاثیر مثبتی بر رتبه گوگل دارند؟

 

زمانی که به صورت طبیعی و بدون تقلب تولید شوند و از وبسایت هایی با ارزش گرفته شده باشند.

 

بک لینک امروزه به شکل جدیدی تحت عنوان رپورتاژ آگهی ارائه می شود و از حالت تک کلمه ای یا درج کلمات کلیدی خارج شده است. زمانی بک لینک در سئو تاثیر دارد که ارزشمند باشد. برای مثال از سایتی گرفته شده باشد که آن وبسایت هم محتوای قدرتمندی داشته باشد و هم در زمینه نزدیک به شما فعالیت کند

 

در این مقاله این موضوع را بیشتر توضیح داده ایم : اهمیت بکلینک برای سئو چیست ؟

 

بکلینک قوی سئو وب سایت را تقویت می کند

 

بک لینک های قوی سئو سایت را بدون شک تقویت می کنند و این تاثیر بر هیچ کسی پوشیده نیست. بکلینک قوی به لینک های خارجی اطلاق می شود که کاربران زیادی را با هدف مشخص روانه صفحه شخصی شما کند.

 

بکلینک هایی که نتوانند مخاطبی را برای سایت شما تامین کنند عملا بی استفاده و منفی خواهند بود و تاثیری در سئو ندارند

 

بهترین تضمین برای سئو چیست ؟

وقتی شما هزینه ای برای سئو یک وب سایت می پردازید باید از پرداخت این هزینه آسوده و مطمئن باشید. شرکت ما تمام خدمات را تضمین می کند اما معنای این حرف چیست ؟

 

به این معنی که ما به شکلی به شما خدمت رسانی می کنیم که صد در صد جواب بگیرید.

 

تضمین سئو سایت توسط ما شامل تعهد به اجرا و برآورده کردن تمام مواردی است که در قرارداد با شما ذکر می کنیم و حتی در صورت عدم کسب نتیجه مطلوب شما کل هزینه قرارداد به شما عودت داده خواهد شد

 

تمامی خدمات دیگر ما  نیز مثل طراحی وب و گرافیکی تبلیغات هم شامل تضمین کیفیت و هم ضمانت اجرایی می شوند.

 

با توجه به در اختیار داشتن متخصصین و سئوکار های حرفه ای و طراحان مجرب ما با تضمین در سریع ترین زمان ممکن بهبود و بهینه سازی سایت شما را به نتیجه می رسانیم.

 

هدف از انجام سئو  توسط ما رونق کسب و کار اینترنتی شما و افزایش سود حاصل از آن برای شما می باشد که بهترین تضمین برای شما می باشد.

 

بهترین تضمین برای سئو چیست؟

 

بهترین راه برای سئو سایت چیست؟

باتوجه به اینکه بیشتر از 200 فاکتور برای رتبه بندی در گوگل وجود دارد و سایر موتورهای جستجو مثل یاهو و بینگ و اسک و یاندکس هم فاکتورها و معیارهای مخصوص خود را دارند نمی توان به این سوال که بهترین راه برای سئو سایت چیست؟ با یک جمله یا یک پاراگراف پاسخ داد. بهترین راه ها مجموعه ای از عوامل و روش های کلاه سفید و طبیعی هستند که باید در کنار هم به صورت موازی اجرا شوند تا نتیجه مطلوبی حاصل شود.

 

بازاریابی سئو چیست

در پاسخ به سوال بازاریابی سئو چیست باید اشاره کنیم که برخی این روش مارکتینگ را با بازاریابی محتوا اشتباه می گیرند. در حقیقت تولید محتوا بخشی از بازاریابی سئو می باشد و به عنوان زیرشاخه این فرآیند محسوب می شود. این مفهوم مجموعه ای از روش های تبلیغاتی را شامل می شود که مهم ترین آنها نگارش و انتشار محتوا ، بهبود تعامل با شبکه های اجتماعی ، افزایش شناخت و محبوبیت برند ، افزایش لینک های خارجی با کیفیت پرقدرت و افزایش بازدید و ترافیک وبسایت است که در نهایت به کسب درآمد و سود بیشتر منجر خواهد شد.

 

تعریف سئو در ویکی پدیا چیست ؟

بسیاری از ما برای تحقیق یا بدست آوردن اطلاعات موردنظر خود از وب سایت ویکی پدیا استفاده می کنیم. احتمالا خیلی از شما به دنبال یافتن تعریف سئو ، به وبسایت ویکیپدیا مراجعه کرده اید. اگرچه این سایت تعریف عمومی و نه چندان تخصصی را از سئو ارائه می دهد ، اما می توان چکیده ای از توضیحات بیان شده در ویکی پدیا از سئو را ارائه داد:

 

طبق تعریفی که در ویکی پدیا با مقاله ای تحت عنوان بهینه سازی موتور جستجو نوشته شده ” سئو روند مناسب برای بهتر دیده شدن سایت یا یک صفحه ، در نتایج موتورهای جستجو است و هر سایتی که بتواند رتبه بهتری در نتایج جستجو کسب کند ، شانس جذب مشتری و درآمد بیشتر را خواهد داشت”. سپس در ادامه تاریخچه ای از این مفهوم و نحوه ارتباط با موتورهای جستجو به ویژه گوگل ، روش های بررسی و ایندکس سایت را بیان کرده است. ما در این مقاله ، سعی کرده ایم بسیار جامع و کاملتر به تعریف سئو بپردازیم و این مفهوم را از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار دهیم.

 

سئو کار کیست؟

سئو کار یک فرد متخصص یا یک شرکت ارائه دهنده خدمات بهینه سازی سایت است که با تجربه و دانش بالا ، عملکرد وب سایت یا فروشگاه اینترنتی شما را بهبود می دهد، بازدیدهای طبیعی سایت از طریق موتورهای جستجو را بالا می برد و سایت شما را به ازای کلمات کلیدی مهم و پررقابت به صفحه اول گوگل می رساند. که در نهایت منجر به افزایش فروش ، کسب درآمد بیشتر و ارتقای برند شما خواهد شد. اگر قصد دارید کار سئو را به فردی واگذار کنید حتما از میزان تخصص و تجربه او در این حوزه مطلع شوید.

 

برای اطلاع دقیق از ویژگی و وظایف سئو کار روی لینک متخصص سئو کلیک کنید. شما نیز می توانید یک متخصص و صاحب نظر در حوزه بهینه سازی موتورهای جستجو شوید. اگرچه دوره های آکادمیک و دانشگاهی برای این منظور وجود ندارد ، اما مطالعه مقالات و منابع تخصصی و کسب تجربه به شما کمک خواهد کرد.

 

اصول سئو چیست ؟

سئو را می توان سنگ بنای تجارت مدرن دانست. اگر اقدام به راه اندازی یک تجارت الکترونیکی کرده اید و سایت شما مثلا در صفحه 5 گوگل درجا می زند ، نمی توانید مشتریان و بازدیدکنندگان مطلوبی داشته باشید. آشنایی با اصول سئو می تواند به بهبود کسب و کار شما منجر شود.

 

زیرا تقریباً 93? از کل بازدید سایت های از طریق موتورهای جستجو تامین می شود. در عین حال ، در حدود 75درصد کاربران در همان صفحه اول گوگل تصمیم خود را می گیرند و به صفحات بعدی نمی روند و چیزی در حدود 35درصد کلیک کل جستجوهای انجام شده را وبسایت هایی که در جایگاه اول گوگل قرار دارند ، از آن خود می کنند.

 

اصول سئو چیست

 

 از دید بیش از 60درصد متخصصین بازاریابی ، سئو بهترین روش به منظور جذب مشتریان و رقابت در بازار آنلاین است.

 

اما اصول سئو چیست؟ چگونه می توانید سایت خود را ارتقا دهید؟ 6 اصل مهم زیر را به خاطر بسپارید:

 

بهینه سازی کلمات کلیدی

یکی از مهم ترین اصول سئو ، یافتن کلمات کلیدی و عباراتی که بیشترین جستجو را در گوگل دارند و در ادامه بهینه سازی و تولید محتوا حول این عبارات است. کلمات کلیدی ، یکی از عناصر اصلی در سئو هستند و برای تاثیر بیشتر بر الگوریتم های گوگل ، هر صفحه باید روی یک کلمه یا عبارت کلیدی متمرکز باشد.

 

متاتگ عنوان

متاتگ یا برچسب عنوان باید با دقت و تجربه کافی انجام شود. موتورهای جستجو عناوین درج شده را تجزیه و تحلیل می کنند و درصورت مشابهت عنوان دو صفحه با هم احتمال حذف هر دو صفحه از نتایج وجود دارد. کلمه کلیدی اینجا نقش مهمی بازی می کند و حتما باید در عنوان به کار برده شود.

 

هر عنوان باید با کلمه کلیدی اصلی آغاز شود و استفاده از نام یا برند سایت در عنوان صفحه ، درک بهتری به مخاطبان می دهد. از سوی دیگر ، باید به جذابیت عنوان برای ترغیب کاربران جهت کلیک و تمایز از عناوین سایر وب سایتها، توجه ویژه ای داشته باشید. یک عنوان خوب به عنوان یک فراخوان برای افزایش نرخ کلیک عمل می کند.

 

تگ توضیحات (description)

یکی دیگر از اصول سئو ، دقت در درج تگ توضیحات یا متاتگ دسکریپشن است. تگ توضیحات یکی از بخشهایی است که کاربر قبل از ورود به یک صفحه وب آن را مشاهده می کند.

 

همچنین موتورهای جستجو ، کلمات و عباراتی که در تگ توضیحات درج شده را به دقت بررسی می کنند و کلمات کلیدی را بصورت برجسته به کاربران نمایش می دهند. پس از تگ توضیحات به عنوان یکی از موثرترین ابزارها در نرخ کلیک می توان نام برد. اما به شرط اینکه کاملا دقیق ، جذاب و متفاوت از سایر رقبا نوشته شود.

 

محتوای با کیفیت

رعایت تمام اصول نیز تا زمانی که محتوای باکیفیت بالا منتشر نکنید ، فایده ای نخواهد داشت. محتوا در افزایش بازدید و ترافیک ، ترغیب کاربران و جلب اعتماد گوگل نقش حیاتی دارد. اما فقط محتوای باکیفیت! یعنی محتوای که برای کاربران اطلاعات خوبی را تامین کند، دارای طول بالایی بوده و بصورت عمقی یک مبحث را مورد بررسی قرار دهد ، روان و خوانا باشد و هیچ بخش تکراری یا کپی شده ای در آن وجود نداشته باشد. محتوا می تواند ویدئویی ، صوتی ، عکس و متن باشد و یا ترکیبی از دو یا تمام این موارد.

 

لینک سازی در سئو چیست

لینک سازی به معنی ایجاد پل ارتباطی میان صفحات مختلف در وب است. طبق اصول سئو ، ساخت لینک های داخلی میان صفحات یک سایت ، یکی از مهمترین فاکتورهای رتبه بندی سایتها محسوب می شود. لینک ها موجب ارتباط بهتر صفحات سایت با هم می شوند و قدرت دامنه را افزایش می دهند. لینک سازی می تواند منجر به حضور بیشتر کاربران شود و آنان را به بازدید از صفحات بیشتری ترغیب نماید.

 

همچنین با لینک دادن به وبسایت های معتبر می توانید اعتبار سایت خود را بالا ببرید. اما دقت کنید که در این زمینه زیاده روی نکنید. میان تعداد کلمات و طول مطالب با تعدادی لینک های صفحه باید تناسب باشد.

 

تجربه کاربری

بهبود تجربه کاربری نیز یکی از مهم ترین اصول سئو محسوب می شود که به میزان رضایت کاربران از یک وبسایت اشاره دارد. سرعت سایت ، زمان بارگزاری ، مطالب کاربردی ، تصاویر جذاب ، پشتیبانی آنلاین ، سادگی در پیدا کردن محصولات یا خدمات در سایت و… زیرمجموعه فاکتور تجربه کاربری هستند. UX اگرچه یک معیار کیفی است ، اما با فاکتورهای کمی مثل bounce rate ، امتیاز سرعت سایت ، تست های core web vitlas و تعداد بازدید از صفحه و نرخ کلیک ارتباط مستقیمی دارد و گوگل با بررسی چنین فاکتورهایی ، میزان تجربه کاربری سایت را تخمین می زند و هرچه سایتی امتیاز بیشتری نسبت به رقبا کسب کند در رتبه بالاتر قرار می گیرد. 

 

کاربرد سئو چیست ؟

برای درک اهمیت و اینکه سئو چه کاربردی دارد ، باید تاثیر آن در جایگاه سایت در گوگل و ظرفیت های این موتور جستجو در تامین تعداد زیادی مخاطب و مشتری بالقوه اشاره کنیم. ضمن اینکه سئو با بهبود عملکرد سایت از نظر سرعت ، کیفیت و ساختار ، نقش تعیین کننده ای در موفقیت وب سایت و فروشگاه های اینترنتی دارد.

 

اهمیت و کاربرد سئو چیست

 

اگرچه این موارد در نتیجه ارتقای چندین فاکتور در سایت محقق می شوند ، اما همگی تحت تاثیر مستقیم و جز کاربرد های سئو به شمار می روند.برای مثال می توان به آگاهی از برند ، فروش بیشتر و افزایش مشتریان ، تجربه کاربری و سرعت سایت و کاربردهای مهم و بیشمار دیگری اشاره کرد. برای پاسخ به سوال سئو چه کاربردی دارد توضیحات زیر را مطالعه نمایید:

 

حضور در صفحه اول گوگل

اگرچه با روشهای دیگر مانند ادوردز نیز می توان به صفحه اول گوگل رسید ، اما به ازای پرداخت هزینه های بسیار بالا! کاربرد سئو در رسیدن سایت به صفحه اول و رتبه های بالای نتایج جستجو بر هیچکس پوشیده نیست. از کاربردهای دیگر این فرآیند می توان به لینک سازی ، تولید محتوا ، ارتقای کلمات کلیدی و دسترسی بهتر ربات خزنده به صفحات سایت اشاره کرد.

 

افزایش ترافیک سایت

کاربرد دیگری که سئو دارد ، کمک به افزایش نرخ کلیک است که در نتیجه به افزایش ترافیک و بالا رفتن تعداد مشتریان و در نتیجه فروش ، درآمد و کسب سود بیشتری می شود. هدف تمامی کسب و کارهای اینترنتی نیز چیزی جز این نیست. سایتهایی می توانند در معرض دید مخاطب قرار بگیرند که خود را به صفحه اول و ترجیحا رتبه های اول تا سوم برسانند و در ادامه برای افزایش ترافیک باید بر نرخ کلیک و ترغیب کاربران برای بازدید از سایت تمرکز داشته باشند.

 

بهبود عملکرد سایت

یکی از مهمترین کاربردهایی که می توان مطرح کرد ، بهبود عملکرد و ساختار سایت است. در بهینه سازی سایت تلاش می کنیم که حجم کد و قالب را کاهش دهیم ، تصاویر را به حداقل حجم ممکن و بهترین فرمت برسانیم ، زمان بارگزاری سایت را کاهش و سرعت آن را افزایش دهیم. همچنین ، تلاش می کنیم که با جذابیت ، کیفیت و ارائه ارزش به کاربران ، رضایت آنان را از عملکرد و وضعیت سایت خود بیشتر کنیم.

 

رتبه بندی نتایج ، در نتیجه مقایسه میان سایت های رقیب در یک صنعت خاص انجام می شود و هرچه برتری بیشتری در عملکرد و سرعت و محتوا و اعتبار نسبت به رقبای خود داشته باشید جایگاه بهتری را به سایت خود اختصاص می دهید.

 

خدمات سئو سایت چیست ؟

امروزه 55 درصد وبسایت ها در خدمات سئو سرمایه گذاری می کنند. اما خدمات سئو سایت چیست و انجام چه مواردی را شامل می شود؟ وب سایت شما به چه خدماتی نیاز دارد؟  به شما توضیح می دهیم که یک شرکت در قبال بهینه سازی شما چه وظایف و تعهداتی دارد.

 

خدمات سئو ، خدماتی هستند که معمولا توسط یک آژانس سئو انجام می شوند و به شرکت شما کمک می کنند تا رتبه ، بازدید و اعتبار سایت شما به شرایط مطلوب برسد و در موتورهای جستجو مثل گوگل و بینگ ،  به ازای جستجوی عبارات کلیدی کسب و کار خود ، بازدیدکنندگان قابل قبولی بدست آورید.

 

انجام خدمات سئو چیست

 

از آغاز پیدایش و راه اندازی موتورهای جستجو تا به امروز ،  الگوریتم ها و معیارهای رتبه بندی آنها تغییرات و بروزرسانی های زیادی داشته ، به همین دلیل خدمات سئو باید برپایه شرایط روز انجام شود تا بتواند مفید واقع شوند.

 

انجام سئو محلی ، ویدئو ، تکنیکال ، عبارات کلیدی چند نمونه رایج از خدمات سئو سایت هستند. اما همین موارد نیز براساس نوع و موضوع سایت اقدامات متفاوتی را شامل می شوند. مثلا برای سایت های فروشگاهی فرآیند متفاوتی با یک وبسایت سازمانی را در بهینه سازی طی می کنیم.

 

اکنون که متوجه شده اید خدمات سئو چیست ، برخی از مهم ترین خدماتی که حتما یک شرکت باید برای شما انجام دهد را مرور می کنیم. ذکر این مطالب به شما کمک می کند که بهترین سئو کار را انتخاب نمایید.

 

انجام بررسی های سئو

قبل از انجام هر کاری ، ابتدا باید یک بررسی کامل و جامع از وضعیت سئو به عمل آید. وضعیت فعلی سئو چیست ، چه ایرادات و نواقصی مشاهده می شود. چه صفحاتی نیاز به تقویت دارند. به ازای کدام عبارات بازدید مناسبی کسب می کنید و در چه کلمات کلیدی ضعف دارید. بررسی این موارد به انتخاب یک استراتژی و راه حل هدفمند کمک می کند.

 

یکی از اولین خدمات سئو یک شرکت معتبر نیز همین است و باید بصورت کاملا رایگان و با ابزارهای حرفه ای تحلیل جامعی از وضعیت سایت شما و اطلاعات آماری موجود به شما ارائه شود که معمولا در قالب پروپوزال سئو تدوین و ارائه می شود.

 

تحلیل سئو سایت رقیب

اگر از متخصصین بپرسید یکی از ارکان اصلی سئو چیست ؟ حتما به شما تحلیل وب سایت رقبا را جز 5 مورد اصلی معرفی می کنند. مهم نیست در چه صنعتی فعالیت دارید ، رتبه بندی در گوگل براساس مقایسه سایت های مشابه که در یک حوزه فعالیت می کنند انجام می شود ، تحلیلل سایت های رقیب به شما کمک خواهد کرد که رقبای مهم خود را کشف کنید ، عبارات کلیدی مهمی که به ازای آنها کاربران وارد سایت آنها می شوند را بشناسید ، استراتژی های آنان را بدست آورید و از نقاط ضعف آنها در جهت ارتقا رتبه سایت خود استفاده نمایید.

 

تحلیل رقبا نه فقط یک بار ، بلکه بطور منظم باید انجام شود و باید جزئی از استراتژی های بهینه سازی و ارتقای سایت باشد. برای تحلیل سئو سایت رقبا می توانید از الکسا ، ahrefs ، moz و ابزارهای مشابه استفاده نمایید.

 

منبع:  کلیک طلایی